Vücut Bakımı

Deri Sarkması Nedenleri ve 5 Etkili Çözüm Önerisi

Deri sarkması nedenleri başlıca hızlı kilo alıp verme, kilo verme ameliyatları, dengesiz beslenme gibi birçok etkenleri vardır.

Deri vücudunuzu kaplayan en büyük organdır. Cildinizi dış etmenlere karşı koruma görevini yapar. Cilt yapısının %80’ini oluşturan kolajen ve elastin proteinleri en içteki tabakayı oluşturur. Elastin cildinize esneklik sağlar ve gerginleştirir. Cilt yapısında bulunan kolajen ise vücuda sağlamlık ve kuvvet kazandırır.  Ancak birçok sebebe bağlı olarak deri sarkmaları, çatlakları ve selülitleri gözlemlenir. Bu durum bireylerin görünümünü ve yaşam kalitesini olumsuz etkiler. Peki deri sarkmaları neden olur?

Deri Sarkmasına Sebep Olan 8 Durum

deri sarkması 3

  1. Kilo Kaybının Miktarı: Bireyin kilo verdiği miktara göre sarkma oranı da değişir. 45kg veya daha fazla kilo veren bireylerde, daha az kilo veren bireylere göre daha fazla sarkma yaşandığı gözlemlenmektedir. Bu durumu kilo vermeden önce giyilen bir kıyafetin kilo verildikten sonra giyildiğinde bol gelmesi ile benzetebiliriz. Kilo alındığında vücudun bölgelerinde hacimsel büyümeye yer açmak için genişler. Kilo verildiğinde ise genişleyen deri sarkmaya başlar.
  2. Genetik: Hayatınızın her alanında genleriniz sizi etkiler. Cildinizin kilo alma ve kilo vermeye nasıl yanıt vereceği genlerinizle de ilgilidir. Aynı koşullarda ve aynı miktarda kilo veren iki bireyden eğer biri daha fazla sarkma yaşıyor ise bu bireyin genleriyle de kaynaklı olabilir.
  3. Aşırı Kiloda Kalınan Süre: Birey hayatı boyunca ne kadar uzun süre aşırı kiloluysa ya da obez ise derisi de o kadar çok sarkar. Çünkü uzun süre aşırı kilolu olarak kalındığında elastin ve kolajen liflerinde hasarlar meydana gelir. Genellikle çocukluk veya ergenlik döneminde bu süreç başlar. Cilt önemli miktarda esnetildiğinde ve uzun süre aşırı kilolu kalındığında ve hasar gören lifler sonucunda geri çekilme yetenekleri de azalır.
  4. Güneş Maruziyeti: Kronik olarak güneş ışınlarına maruz kalınması halinde cildin kolajen ve elastin üretiminin azaldığı görülmüştür. Bu da cildin gevşemesine sebebiyet verir.
  5. Sigara Kullanımı: Sigara kullanımı vücutta kolajen üretimini azaltır ve mevcut kolajeni de tahrip eder. Dolayısıyla kolajen üretemeyen deri sarkmaya başlar.
  6. Yaşlanmak: Yaş ilerledikçe derideki kolajen miktarı azalmaya başlar. Dolayısıyla azalan kolajen miktarı ile oluşan kilo kaybından sonra cilt daha çok gevşemeye eğilim gösterir.
  7. Kilo Verme Ameliyatları: Günümüzde artış gösteren obezite ile birlikte kilo verme ameliyatları da artış gösterdi. Mide küçültme ameliyatı, tüp mide ameliyatı, mide botoksu, mide balonu gibi kilo vermek için yapılan ameliyatlar sonrasında hastalarda daha az kolajen oluştuğu ve kolajen bileşimi kalitesinin de genç, sağlıklı bir deriye kıyasla çok daha düşük olduğu gözlemlenmiştir.
  8. Hamilelik Süreci: Kadınların doğası gereği bağ dokusu çok esnektir. Karın ve kalça bölgeleri yağlanmaya programlıdır. Sebebi ise hamilelik süresi boyunca karın ve çevresi yeteri kadar esnemelidir ki çocuğu koruyacak yağ dokusu oluşabilsin. Gebelik döneminin birkaç ayında deride genişleme ve gevşeme görülür. Doğum yaptıktan birkaç ay sonra ise geri dönüşüme uğrar. Kadın vücudunda 20 milyon yağ hücresi bulunmaktadır. Bu hücreler yoğun olarak popo, üst bacak ve karında toplanır. Bu da “kadın tipi yağlanmanın” nedenini bize gösteriyor. Aynı zamanda kadının cildi ince kolajen yapısı nedeni ile çok hızlı kırışır ve sarkar. Dolayısıyla hamilelik süreci de deri sarkmalarını beraberinde getirebilir.

Bu Ürün İşinizi Kolaylaştırabilir

lavanta duş jeli
Sipariş Vermek İçin Tıklayın.

Deri sarkmasına sebep olan sekiz durumu da incelediğimizde görüyoruz ki tüm durumlarda etken madde kolajendir. Dolayısıyla kolajenin ne olduğunu, neden önemli olduğunu ve vücudumuza kolajen desteğini nasıl alabileceğimizi öğrenmemiz gereklidir. Hem deri sarkmalarını önlemek hem de sarkan deriyi toparlamak için kolajen desteği burada önemli bir konumdadır.

Kolajen Nedir, Neden Önemlidir, Kolajen Desteği Nasıl Sağlanır?

kolajen

Kolajen, insan vücudundaki kemikler, deri, kaslar ve daha pek çok doku ve organın yapısında yüksek oranda yer alan bir protein çeşididir. Vücudunuzdaki tüm protein miktarının yaklaşık üçte birini oluşturur. Kolajen, cildinizin canlı ve gerginliği sağlarken bir yandan da hücre ve dokuların birbirine bağlanmasını ve bir arada tutulmasını sağlayan çok güçlü bir yapıştırıcıdır. Vücudun %25’ini, kıkırdak dokusunun %50’sini, kadın meme dokusunun %30’unu ve özellikle deri dokusunun dermis tabakasının %80’ini oluşturur. Dolayısıyle vücut yapısının korunmasında, nem dengesinin sağlanmasında aynı zamanda sağlıklı ve güçlü bir vücut için kolajen proteini büyük öneme sahiptir. Bazı besinlerin yeterli miktarda tüketilmesi ile kolajen üretimi arttırılabilir. Bu alanda yapılan çalışmalar gösteriyor ki 4 haftalık kolajen peptitleri desteğinden sonra ciltteki kolajen sağlamlığı azımsanamayacak ölçüde artış göstermiştir. Bu etki 12 haftalık çalışma süresi boyunca etkisini korumaya devam etmiştir.  Beslenme ve besin desteği, yaşam tarzı ve bunu düzenli uygulama ile kolajen üretimi arttırılarak kolajen kaybı da önlenebilir.

Kolajen İçeren En Etkili 5 Gıda

kolajen gıda

Sağlıksız diyetlerle verilen kilo, sigara kullanımı, zararlı güneş ışınlarına maruz kalma, menopoz ve daha birçok nedenlerle vücutta üretilen kolajen miktarı azalır. Bununla birlikte yetersiz protein alımı ve dengesiz beslenme gibi nedenlerle yeterli miktarda kolajen alımı sağlanmadığında kolajen üretimi azalır. Ancak kolajen içeren ve kolajen üretimini arttıran doğal gıdalarla vücuda kolajen desteğini sağlayabilirsiniz.

  1. Kemik Suyu: Kemik suyu, kemik ve bağ dokusu içerdiği için kalsiyum, magnezyum, fosfor, kolajen, glukozamin, kondroitin, amino asitler ve birçok besin öğesini bulundurur. Kolajen üretiminde en etkili gıda kemik suyudur.
  2. Tavuk: Tavuk oldukça fazla bağ dokusu içerir. Bu sayede iyi bir kolajen takviyesidir. Aynı zamanda tavuk boynu ve kıkırdağı artrit tedavisi için kolajen kaynağı olarak görülmektedir.
  3. Balık ve Kabuklu Deniz Ürünleri: Önemli ölçüde kolajen bağları ve kemikleri içerir. Özellikle balığın kafası, gözbebekleri ve pulları kolajen yuvasıdır diyebiliriz.
  4. Yumurta Akı: Bağ dokusu içermez. Ancak yumurta beyazı yüksek miktarda protein içerir. Bu da kolajen üretimi için gerekli aminoasitlerin vücuda alımını sağlar.
  5. C Vitamini: Kolajen üretiminde başlıca etken C vitaminidir. Dolayısıyla yeterli C vitamini alımı çok önemlidir. Greyfurt, mandalina, portakal, limon gibi besinler zengin C vitamini içeriği sebebiyle tüketilmesine özen gösterilmelidir. Çilek, ahududu, böğürtlen, yaban mersini gibi kabuksuz meyveler de C vitamini yönünden zengindir. Kivi, ananas, mango gibi tropikal meyveler de aynı şekilde zengin C vitamini içeriği ile kolajen üretiminize oldukça fayda sağlamaktadır.

Deri Sıkılaştırıcı 5 Yöntem

kapak uraw

Hızlı kilo alıp verme, bilinçsiz diyetler, hamilelik, kilo verme ameliyatları, vücuda yeterli miktarda protein alımı yapılmaması gibi nedenlerle ciltte sarkmalar yaşanır. Cilt sarkmaları bireylerin psikolojisini, özgüvenini, yaşam kalitesini ciddi oranda olumsuz etkilemektedir. Ancak cilt sarkmalarının önüne geçebilir ve cilt sarkmalarını engelleyebilirsiniz. Sizin için derlediğimiz bu önerileri uygulayabilirsiniz.

1- Protein Tüketmek

protein

Cilt sarkmasını önlemek ve onarmak için dengeli beslenmenin yanı sıra zengin protein içerikli besinleri tüketmek çok önemlidir. Kolajen üretimini arttırmak için önerdiğimiz besinleri rahatlıkla tüketebilirsiniz. Ek olarak yulaf, somon, tavuk veya hindi göğsü, yumurta, ıspanak gibi besinleri de tercih edebilirsiniz.

2- Bol Su Tüketmek

su

Vücudun su dengesini tutmak cildinizi onarmada anahtar görevi görür. Yarım saat aralıkla 8 bardak su tüketebilirsiniz. Uzmanlar günde 2 litre su tüketilmesini öneriyor. Bu sayede vücudun su dengesi sağlanır ve cildiniz daha sağlıklı hale gelir.

3- Egzersiz Yapmak

egzersiz

Kilo verirken veya kilo verdikten sonra egzersiz yapmak derinin sarkmaması veya toparlanabilmesi adına çok önemlidir. Kaslarınızı güçlendirmek ve sarkan deri için yüksek etkili egzersizleri tercih etmelisiniz. Egzersiz öncesi ısınma hareketlerini yapmak çok önemlidir. Bu sayede vücudunuzu spora hazırlarsınız. Deri sarkmalarında ip atlama en çok önerilen egzersizlerden biridir. Günde 2 defa 15 dakikalık setler halinde ip atlayabilirsiniz.

4- Aloe Vera Bitkisi

aloe vera

Aloe vera, Sarkan cildi tedavi etmek için aloe vera mükemmel bir bitkidir. Çatlak izleri dahil hasarlı cildin en iyi nemlendiricisi ve yaraların iyileştirilmesinde şifa niteliğindedir. İçerisinde bulunan antioksidanlar, vitaminler ve mineraller özellikle vücudunuzdaki karın ve kol bölgelerinizde kullanmanız halinde gözle görülür etkiler alabilirsiniz. Sarkan bölgeye aloe vere kremi veya jeliyle masaj yapabilirsiniz.

İlginizi Çekebilir: Aloe Veranın Saç Üzerindeki Etkileri

Bu Ürün İlginizi Çekebilir

aloe vera kremi
Sipariş Vermek İçin Tıklayın

5- Sıkılaştırıcı Jeller ve Kremler

sıkılaştırıcı jel

Birçok “sıkılaştırıcı” jel ve kremler kolajen ve elastin içerir. Aynı zamanda sarkan deri için kullanılan bazı bileşenler de cildinizin sarkmasını önler ve onarır. Bu yüzden kozmetik alanda birçok ürün üretilmeye ve hızla tüketilmeye başlamıştır. Doğal içeriğe sahip sıkılaştırıcı jel ve kremleri kullanarak sarkan derinizin toparlanma sürecini hızlandırabilirsiniz. Kullanacağınız kozmetik ürünün içerisinde olmasına dikkat etmeniz gereken bitkiler vardır. Bunlar;

  • Lavanta Yağı Özü: Yaraların, kesiklerin ve yanıkların iyileştirilmesinde yardımcı olur. Aynı zamanda akne, egzama, kırışıklıklar gibi cilt sorunlarının tedavisinde oldukça etkilidir. Lavanta yağı özü cildi yumuşatır, tazeler, onarır ve daha genç görünmesini sağlar.
  • Guarana Kahve Çekirdeği: Güçlü antioksidan ve mikrop karşıtı özelliklere sahiptir. Kafein içeriği kanın cilde akmasını kolaylaştırır ve cildi onarır. Yapılan test tüpü çalışmaları guaranada bulunan antioksidanların cilt hasarlarını ciddi oranda azalttığını göstermektedir. Guarana içeren kozmetik ürünlerin yanaklardaki sarkmaları azattığı, cildi sıkılaştırdığı ve göz çevresindeki kırışıklıkları azalttığı gözlemlenmiştir. Bu sayede kozmetik sanayisinde de oldukça popülerdir.
  • Nar Ekstresi: İspanyol uzmanlar tarafından yapılan çalışmalar sonucu nar veya nar ekstresinin büyük ölçüde gençleştirici etkisi olduğu ortaya çıkarıldı. Vücudun tüm bölgelerinde sarkma ve gevşemeleri onarır. Aşırı cilt yaşlanması ve cilt bozuklukları, kas atrofisi, böbrek ve karaciğer bozukluğu gibi daha birçok sağlık sorununu da önlediği görülmektedir.
  • Amber Çiçeği: C vitamini ve önemli bir antioksidan kaynağıdır. Kolajen üretimi için bize gerekli olan C vitaminini ve antioksidanı sağlamaktadır. Dolayısıyla cildi sıkılaştırmaya ve pürüzsüzleştirmeye büyük ölçüde yardımcı olur.
  • Shea Yağı: Ciltteki kolajen üretimini arttırır. İçerisinde bulunan A, F, E ve D vitaminleri sayesinde doğal bir antioksidandır. Aynı zamanda yaşlanmanın etkilerini ve kırışıkları azaltır. Cilt lekelerine ve ciltte meydana gelen çatlakların onarılmasında fayda sağlar. Cildi besler, nemlendirir ve sıkılaştırmasına yardımcı olur.

Bu Ürün İşinize Yarayabilir

lavanta duş jeli
Sipariş Vermek İçin Tıklayın.

Bu ürünler cildinizi nemlendirip sıkılaştırarak aynı zamanda cildinize ihtiyacı olan besin maddelerini de sağlar. Deri sarkmalarının sizi rahatsız etmesine izin vermeyin ve uygulamaya geçin.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu